Estrenem avui aquesta pàgina web de la Plataforma catalana de suport al programa de Govern progressista d’Espanya perquè estem vivint moments històrics amb el primer govern de coalició progressista d’Espanya PSOE i UP, que a Catalunya són PSC i En Comú Podem, des de la recuperació de la democràcia, el 1977, que alhora coincideix amb una catàstrofe sanitària, el coronavirus, només comparable en la seva dimensió a allò que va ocórrer fa més de cent anys, amb la grip de 1918, i el seu impacte econòmic, social i cultural que encara està en part per arribar.

La iniciativa ha sorgit d’un grup de persones de diverses sensibilitats de l’esquerra política, social i cultural, que volem ser actius per col·laborar a contrarestar i tallar el perillós discurs d’odi de les dretes que intenten des legitimar el govern només pel fet de ser d’esquerres.

No estem sols. A partir del document fundacional de 15 de gener 2020, poc després de la formació del govern de progrés, s’han format altres grups a Espanya i ja estem coordinats en l’àmbit estatal.

Aquesta pàgina neix a les portes de les eleccions catalanes del febrer. Una part de la societat catalana, la més necessitada d’un canvi de rumb polític a Catalunya, corre el perill de creure que a les eleccions catalanes del pròxim febrer guanyaran els de sempre per fer el de sempre.

És el moment d’anar a les urnes per aplanar el camí del diàleg entre el govern de la Generalitat i el d’Espanya i revertir el constant deteriorament de la política catalana i de les condicions de vida de les dones i homes que viuen i treballen a Catalunya.

L’eina democràtica i transformadora que tenim per superar el bloqueig en la política catalana és el vot, i l’oportunitat de projectar també a Catalunya la voluntat de canvi que ha suposat a l’Estat el primer govern de coalició, amb un programa progressista.

En aquesta web podreu accedir als documents i iniciatives del grup promotor, Volem que sigui una finestra oberta i un espai obert a rebre propostes per ajudar a construir un futur de progrés.

La primera iniciativa és demanar-vos el suport a un document, el principal objectiu del qual és impulsar la participació del vot d’esquerres a les eleccions del febrer. Ho podeu fer ara, sumar-vos amb la vostra adhesió a la Declaració sobre les eleccions en aquesta mateixa pàgina clicant aquí.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Les teves dades personals s’utilitzaran per a millorar la teva experiència en aquesta web, gestionar l’accés al teu compte i altres propòsits descrits en la nostra Política de Privacitat.

• Responsable: Associació Plataforma catalana de suport a el govern progressista d’Espanya (constitució en tràmit)
  • Fi del Tractament: Resposta a la informació sol·licitada.
  • Legitimació: El consentiment de l’usuari.
  • Destinataris: Les dades no es comunicaran a tercers, excepte obligació legal.
  • Emmagatzematge de les dades: CDMON
  • Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades, tal com s’explica en la informació addicional.
  • Informació Addicional: Pots consultar tota la informació sobre Protecció de Dades aquí